Vstopna stranVsebinaZakuhajmo spremembo!

Zakuhajmo spremembo!

Besedilo: Irena Tomažin
Fotografije: Steve Ryan (Jamie Oliver); © Shutterstock / Elenabsl (mavrični krožnik); Mateja Jordovič Potočnik (smuti); plakat banana (Jamie’s Food Revolution)

image

Jamiejeva pobuda za zdravo hrano

Njegova pobuda, ki se v angleščini imenuje Food Revolution (Revolucija prehrane), spodbuja otroke povsod po svetu k učenju samostojne priprave jedi. Pa tudi k spoznavanju, od kod prihaja prava hrana, ki zraste na njivah, ne v trgovini ali tovarni, ter kakšen je vpliv hrane na telo. Na ta dan povsod po svetu potekajo različni kulinarični dogodki in delavnice za otroke, ponekod si učenci v šolah na ta dan skupaj z odraslimi pripravijo svoj zdravi obrok.

Letošnja pobuda pa je še posebej posvečena zaščiti otrok pred prekomernim oglaševanjem nezdrave prehrane, ki vsebuje veliko zdravju škodljivih maščob, soli in sladkorjev.

Kaj lahko storiš zase – že danes:

image1. Prični dan s kakovostnim, slastnim in hranljivim zajtrkom in napolni svoj dan s super energijo in nasmehom!
2. Vsak dan si privošči nekaj kosov svežega sadja in zelenjave: sestavi svoj mavrični krožnik in tako poskrbi za vnos vseh vitaminov in mineralov v svoje telo.
3. Uživaj čim več sveže in manj pakirane hrane. Sveža, živa hrana napolni telo z energijo in pomaga celicam, da se obnavljajo.
4. Preden v trgovini izbereš svoj najljubši jogurt, kosmiče ali čokoladni namaz, preveri na embalaži, koliko gramov sladkorja se skriva v izdelku. Izberi tistega, ki vsebuje manj sladkorja.
5. Poskrbi za vnos kakovostnih maščob, ki so pomembno hranilo za možgane (oreščki, avokado, nesegreta ekstra deviška olja), izogibaj pa se ocvrti hrani ter hidrogenirani maščobi v sladkih in slanih prigrizkih.

Slasten smuti za moč in hitre misli
image
Sestavine:
- 1 jabolko
- 1 banana
- 2 žlici čez noč namočenih mandljev
- 1 manjša skodelica svežih ali zamrznjenih malin, jagod ali borovnic
- 2 dcl riževega ali mandljevega napitka, lahko tudi navadna voda
- ščep mletega cimeta
- 2 žlici ovsenih kosmičev

Postopek:
1. Čez noč v mlačni vodi namoči mandlje, nato jih dobro speri z vodo, po želji jih lahko tudi olupiš.
2. Jabolko operi in nareži na kose, banano olupi ter ju skupaj z mandlji daj v močnejši mešalnik. Nato dodaj še svoje najljubše jagodičevje (jagode, borovnice, maline, robide ali ribez).
3. V mešalnik dolij še rižev napitek, potresi cimet ter vse sestavine dobro zmiksaj v gladek napitek.
4. Po vrhu okrasi napitek s svežim sadjem in potresi ovsene kosmiče (ki jih lahko pred tem namočiš, da postanejo mehkejši in lažje prebavljivi).

Ideja za najbolj pogumne: v smuti dodaj še kakšen zeleni list rdeče pese, mlade špinače ali svežega zelišča (npr. mete, melise). Po potrebi lahko smuti sladiš s suhim datljem ali murvami.

Več idej in preprostih receptov najdeš na spletni strani
www.jamiesfoodrevolution.org ter www.zdrava-juhica.si in seveda v revijah National Geographic Junior.

image
Kako pa si ti predstavljaš zabaven oglas za zdravo hrano?
Pošlji nam svoje predloge, ideje, najljubše recepte, ali pa fotografije tvojega domačega ali šolskega kuharskega podviga do konca maja! Nekaj najbolj izvirnih bomo nagradili z zabavno igro ali knjižico receptov, ki jo podarja Zdrava juhica.

image


Facebook Junior.si

Anketa


Katera žival ima na glavi rog, zato ji rečemo tudi morski samorog?


Juniorjeva nagradnica


Tukaj izveš imena srečnih nagrajencev.







Slovenija RSS: RSS 2.0
Izdelava spletne strani :: CMS :: Hosting :: SEO NETKO NGJZaložba Rokus Klett                
Oglaševanje
Seznam piškotov